۱- ایمنی بیمار، پرسنل و پزشکان و مراجعه کنندگان به بیمارستان
۲- رضایتمندی بیمار به عنوان محور و مهمترین رکن در تمام برنامه ریزی های انجام شده در بیمارستان
۳- تطبیق کلیه فعالیت های بیمارستانی با دستورالعمل ها و بخشنامه های بالادستی شامل سند چشم انداز بیست ساله و نیز دستورالعمل های اعتبار بخشی و تحول نظام سلامت ابلاغی از وزارت محترم بهداشت و درمان و معاونت محترم درمان
۴- رعایت حرمت و کرامت انسانی در مورد کلیه مراجعه کنندگان به بیمارستان بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی ،فرهنگی، اجتماعی و قومیت
۵ -احترام به ارزشها و عقاید گیرندگان خدمت
۶ -توجه به کرامت و منزلت پرسنل و پزشکان بیمارستان و توجه به دغدغه ها و مشکلات و مسائل آنان
۷ -رعایت اصول و قوانین و مقررات اسلامی و دستورالعمل های ابلاغی از حراست ،و زارتخانه ودانشگاه علوم پزشکی اصفهان
۸- تلاش در جهت تقویت ارزشهای الهی و معنویات در بیمارستان و تلفیق مقررات شرعی با اصول پزشکی در چارچوب اخلاق پزشکی و رعایت طرح انطباق
۹- تاکید بر بحث کیفیت خدمات ارائه شده به عنوان اساسی ترین محور در ارائه خدمات به بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان
۱۰- رعایت و تاکید بر اصل رازداری و محرمانه بودن اسرار بیمار
۱۱- رعایت سلسله مراتب اداری و احترام به مقام مافوق و اجرای ابلاغیه های مقام مافوق توسط کلیه پرسنل
۱۲- تلاش در جهت صرفه جویی حداکثری به خصوص در زمینه های انرژی و هزینه های مربوط به حمل و نقل
۱۳- تلاش در جهت حصول بهره وری حداکثری در فرآیندهای روتین و جاری بیمارستان و ارتقا بهره وری فرآیندهای درمانی و خدماتی